Pojazdy uprzywilejowane przepisy

Kurs na kierowcę pojazdu uprzywilejowanego Szkolenia dla konwojentów Kursy dla kierowców ochrony

Kurs na kierowcę pojazdu uprzywilejowanego Szkolenia dla konwojentów Kursy dla kierowców ochrony

Kiedy mamy do czynienia z pojazdem uprzywilejowanym?

Sporo z nas z pewnością natrafił na takie auto na swojej drodze. Absolutnie nie chodzi tutaj o kierowców zwykłych samochodów osobowych, którzy łamią zakazy prawa drogowego. Pojazdami uprzywilejowanymi są wszystkie auta, których intencją jest ochranianie ludzkiego zdrowia, życia czy mienia, jak również zagwarantowanie bezpieczeństwa w państwie. Osoby siedzące za kierownicą takich aut mają obowiązek komunikowania innym współuczestnikom ruchu samochodowego, iż wcale nie będą naginali się do klasycznych paragrafów. Głównie odcieniami drgających świateł i odgłosami o nierównym tonie. Inaczej: pozostali kierowcy, przechodnie, oraz kolarze muszą skojarzyć, iż spieszy karetka lub straż pożarna. Do aut, które mają wyjątkowe zezwolenia, zaliczamy, w szczególności: pojazdy zawodowej straży pożarnej, ambulanse dla zespołów ratownictwa medycznego, pojazdy służby celnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Inspekcji Transportu Drogowego, jednostek ratownictwa chemicznego, inne pojazdy mające zezwolenie ministra. Do kluczowych środków transportu uprzywilejowanych należą pojazdy wiozące wartości finansowe, czyli tzw. bankowozy. Co więcej – samochody wydziałów ochroniarskich, przedsiębiorstw kurierskich, przedsiębiorstw pocztowych oraz pozostałe pojazdy wiozące zabójcze ładunki o nadzwyczaj dużej wartości.

Jakim sposobem? otrzymać upoważnienie do kierowania karetką reanimacyjną bądź pojazdem wiozącym towary niebezpieczne?

Istnieje parę globalnych wskazówek, jakimi powinniśmy się kierować w czasie pozyskiwania zezwolenia do przemieszczania się pojazdami uprzywilejowanymi, przykładowo trzeba mieć ukończone 21 lat, mieć prawo jazdy właściwej kategorii, orzeczenie od specjalisty w zakresie medycyny pracy oraz psychologa o braku zastrzeżeń zdrowotnych do panowania wymienionym środkiem transportu. W dodatku bezwarunkowo należy ukończyć warsztaty w ośrodku ćwiczenia metody jazdy i zdać satysfakcjonująco test. Ujmuje on dwie istotne części składowe – teoretyczną oraz praktyczną. Kurs na kierowcę pojazdu uprzywilejowanego ma za zadanie wytrenowanie kursanta słusznego postępowania w nietypowych i groźnych sytuacjach na trasie. Dobrym wzorcem jest szkolenie „norm mocy” pojazdu, a mianowicie skali po przejściu jakiej traci się nad nim władzę. Projekt szkolenia musi mieścić prowadzenie, np. karetką pogotowia na terenie manewrowym, płycie antypoślizgowej i torze ćwiczebnym. Pełne uzyskane umiejętności i znajomość najważniejszych rzeczy są kontrolowane podczas egzaminu praktycznego. W modelach aut transportujących wartości materialne funkcjonują bliźniacze wskazówki.

Jaki kurs warto wybrać?

Mówiąc w skrócie w ośrodkach optymalizowania sposobu jazdy można podejść do dwóch innych szkoleń – podstawowego i uzupełniającego. Pierwszy muszą podejmować osoby, jakie zamierzają zyskać wiedzę o regułach techniki jazdy w warunkach nadzwyczajnych, o przepisach ruchu drogowego, zwykłych oraz wyjątkowych sytuacjach na trasie oraz z psychologii przejazdu. Zatem – pragną uzyskać pozwolenia do kierowania środkami transportu uprzywilejowanymi bądź przesyłającymi wartości materialne. Tymczasem kurs uzupełniający oznacza rozbudowanie istniejących zezwoleń o nowe kategorie. Na przykład ktoś posiada prawo jazdy grupy B1 i zamierza posiadać poza tym prawa do kierowania pojazdami klasy C1 albo D1. Ogólnie rzecz ujmując, zajęcia przeprowadza się oddzielnie dla grup: 1) A1, A2 i A, 2) B1, B, B+E, 3)C1, C1+E, C, C+E, 4)D1, D1+E, D, D+E. Warsztaty podstawowe dla wersji 1) ujmuje 6 godzin treningów teoretycznych i 18 godzin warsztatów praktycznych, zaś dla kategorii 2), 3) oraz 4) jest to 6 godzin wykładów teoretycznych i 8 godzin lekcji praktycznych. Szkolenie uzupełniające dla kategorii 1) to 3 godziny lekcji teoretycznych i 8 godzin praktycznych, zaś dla kolejnych kategorii w sytuacji rozszerzenia o wariacje A1, A2 oraz A to 3 godziny lekcji teoretycznych oraz 18 godzin praktycznych.

Jak uzyskać uprawnienia konwojenta?

Pojazdy dostarczające wartości majątkowe to odrębny typ środków transportu. Nierzadko mówi się o nich „bankowozy”, ponieważ wprowadzają finanse do instytucji finansowych, bankomatów albo najistotniejszych miejsc, w jakich są one niezastąpione. Jeżeli ktoś zamierza prowadzić pojazd dostarczający fundusze powinien obowiązkowo ukończyć kurs. Kurs na kierowcę konwojenta składa się z paru ważkich fragmentów. Na wstępie są zajęcia teoretyczne, na których mamy szansę dowiedzieć się niemało o aktach drogowych, przyczynach wypadków i o taktykach prowadzenia takich pojazdów. Oprócz tego każdy student jest zobowiązany zdobyć wiadomości z zakresu psychologii prowadzenia bankowozu. Musi nauczyć się przykładowo właściwego działania w okolicznościach kryzysowych. Natomiast lekcje praktyczne włączają różnorodnego gatunku zagmatwane chwyty podczas jazdy, m in. nieregularny slalom, najazd na bariery, awaryjne zwalnianie pod obwarowaniem lub ćwiczenie zamachów.

Jeżeli pragniemy pozyskać prawa na pojazdy transportujące wartości finansowe, musimy mieć skończone 21 lat oraz posiadać prawo jazdy odpowiedniej kategorii (otrzymane wcześniej). Bezsprzecznie musimy jeszcze iść do specjalisty medycyny pracy oraz psychologa po poświadczenie o tym, że nie ma żadnych wykluczeń zdrowotnych do prowadzenia niniejszego pokroju aut. Ośrodki poprawiania techniki jazdy dostarczają uczniom ogólne rady na temat tego, jak zdobyć wszelakie potrzebne papiery. Osoby zaciekawione opisywanym szkoleniem mogą kliknąć w ten odsyłacz – Kurs na pojazdy przewożące wartości pieniężne

Strona używa cookies
Ok